HTML

Chopperdoki

Üdv! Ezen blog azért jött létre, hogy a motorozással ismerkedők, újrakezdők vagy rutinosabb motorosokat segítse műszaki tanácsokkal.

Archívum

Utolsó kommentek:

linya1 2012.09.28. 18:25:18

szia örülök hogy van ilyen oldal aki tanácsokat ad köszi

Bejegyzés: Welcome bikers!

zefirke11 2012.08.16. 09:40:57

Szevasztok!
nem mai srác vagyok(70)utálom a házifeladatokat szeretnék látni egy leirást a porlasztó leszerelésről XV1100 1996 3Lp
Köszönöm

Bejegyzés: Szakadt karburátor membrán javítása

Sz.Aladar 2012.05.21. 04:16:43

@wolf65: Elég sokminden lehet. Szelephézag nem biztos, hogy megfelelő, nem előírt mértékű valamelyik hengerben.
Ugyanígy a dugattyúgyűrűk hézagai szintén lehetnek okozói a dolognak. Ezeket egy kompresszióméréssel ki lehet szűrni.
A karburátorok működtető mechanikája is lehet kopott.
Mivel nem mai leánykáról beszélünk, bármelyik hiba lehetősége reális.

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

wolf65 2012.05.20. 21:04:41

T. Dr. Chopper.
Honda VT500 C gépemen próbáltam megcsinálni a szinkront. A probléma, ha pl 1000 ford-on beállítom, 2000 fordulaton már mást mutat.Ha 2000-n állítom be, akkor se 1000-n se 3 vagy 4 ezren nincs szinkronban a 2 henger. ( ??? ) S a másik, hogy sokkal jobban pörög a motor bármely fordulaton, ha az első henger javára nagyobb a vacuum, tehát nem egyenlő a szívóerő. Természetesen karbi pucolás,s gyertyacsere után csináltam. Tömítettség ok, s még a melegedéskor összeszívódást ( a benzincsövek tövénél) s kiküszöböltem. Mi lehet a hiba. Köszönöm előre is. L.

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

némó 2011.11.20. 17:07:49

Kösz.Kipróbálom.Üdv.Lacibá

Bejegyzés: Gumi szívócsonkok foltozása

Sz.Aladar 2011.08.06. 07:04:06

A sorrend a karbikat összekötő mechanikától függ, de természetesen megoldható kétcsöves technikával is.

Úgy szokott lenni, hogy van egy "referencia-henger", aminek nem állítható a pillangószelepe, ahhoz kell hozzáhangolni a többit.

Azt feltétlenül figyeld meg, hogy az egyes beállító csavarok eltekerésekor a szomszédos karbik rudazata is elmozdul-e, mert ebből látszik a beállítási sorrend.
Egyszerűbb megoldás, ha bilincs, kötegelő vagy drót segítségével a T fittingre rászorítod a gumicsövet.

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

svantal 2011.08.05. 18:52:18

Szia!
Kérdésem lenne a házi teszterrel kapcsolatban.
1200 Banditot szinkronizálnék, de hiába van minden cső karbin, valahogy mégis felrántja az olajat belőle. A szint pedig a fenti képen lévőtől 1 osztással lejjebb van. Jár egy darabig a motor, aztán az egyik szálon megindul felfelé az anyag. :(

Arra gyanakszom, hogy a T elosztónál falsot szívhat.(az egyiknél picit olajos a csatlakozás)
De onnan nem látok buborékot felúszni.

Ha viszont elosztó nélkül kötöm rá csak a csövet a 2-2 karbira külön, akkor nem kapja fel.

Ha az 1-2, és 3-4 -et külön összehangolom, és utána pedig a 2-3 -at, az eredmény ugyanaz lesz , igaz?

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

Sz.Aladar 2011.01.12. 15:59:51

Ez típusfüggő. A legtöbb esetben a szívócsonkokon vannak kialakítva a csatlakozások helyei. Látatlanban nem tudom, csak custom V2-vel foglakozom, FZR-en nem végeztem ilyet még.

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

fzr 1000 2011.01.12. 12:43:13

Szia!

A csöveket hová kötöm a motoron?

Bejegyzés: Szinkronteszter házilag

Bandi315 2010.07.04. 15:54:51

Megvan a gond, nagyobb volt az ijedtség mint a probléma. Amikor sebességbe raktam, hogy meg tudjam húzni a lendkereket, valahogy sikerült az üres és 1 közé beraknom, és ez okozta a csattogást. Kicsit megpiszkáltam a váltókart és már jó is. Mégegyszer köszönöm a segítséget

Bejegyzés: Generátor diagnosztika

Sz.Aladar 2010.06.29. 19:40:51

Hú, ezt hallanom kellene, de feltehetően az lesz a gond. Hogy van kialakítva a jeladó? A jeladó kis mágnese nem mozdítható a lendkeréken, ebben szinte biztos vagyok. Van egy jelfogó tekercs (kis fekete kocka két vezetékkel) a lendkerék mellett. Ha az esetleg állítható, nem lehet, hogy kicsit arrébb lett lökve? A gyújtókábelek nincsenek felcserélve véletlenül? Hirtelen más nem jut eszembe...

Bejegyzés: Generátor diagnosztika

Bandi315 2010.06.29. 17:00:37

@Dr.Chopper:
Hello!
Köszönöm a segítséget, összeraktam és működik.
De előjött egy újabb probléma, a motorból valami furcsa csattogó hang hallatszik mikor kicsit ráhúzom a gázt. Mindig gyújtásnál csattan egyet. Lehetséges hogy elállítottam a gyújtást? Bár a lendkerék retesszel van rögzítve a tengelyen, nem lehet rosszul felrakni. Ezenkívül semmi máshoz nem nyúltam, csak az olajat töltöttem szintig

Bejegyzés: Generátor diagnosztika

Sz.Aladar 2010.05.31. 21:19:13

@Bandi315:

Szia! 12 pólusváltást kell kialakítani, azaz É-D-É-D-É-D-É... stb. a sorrend.
Arra figyelj csak, hogy a gyújtás jeladójának a mágnesét (a kicsi a lendkerék külső felén) ne zavarja a generátor mágnese. Ezt úgy tudod megnézni, hogy a kis mágnes alatt kezded a sort és az első nagy mágnest úgy helyezed el, ahogy kevésbé érzel taszítást. Ha É-D és D-É pozícióban sem érzel különbséget, akkor mindegy, hogy rakod fel.
Elvileg alapból mindegy kellene legyen, hiszen zárt vasgyűrű zárja a benti mágnesek fluxusát is, de nem minden esetben ideális a lendkerék anyaga.

Bejegyzés: Generátor diagnosztika

Bandi315 2010.05.31. 16:34:38

Hello Doki!
Van nekem egy Kawa EN500-om, a lendkerékről levált két darab mágnes (ragasztva voltak), de csak részben. Szereztem még mágneseket, de először le kellet szednem a maradékot, de a melegítéstől levált az összes.
A kérdésem az lenne hogy milyen sorrendben kell felrakni a mágneseket? Az a nagy problémám hogy nem néztem meg hogyan voltak eredetileg. Ugyanis két lehetőségem van:
1. két szomszédos mágnes egyforma pólusai közvetlen egymás mellett van, ilyenkor egy körülfordulás 6 pólusváltással jár
2. két szomszédos mágnes ellentétes pólusai vannak közvetlenül egymás mellett, ekkor egy körülfordulás 12 pólusváltással jár
legalábbis én így gondolom (nem értek az ilyesmihez)
Köszönöm

Bejegyzés: Generátor diagnosztika

Sz.Aladar 2009.11.21. 15:20:43

@Tsyga: Tiszteletem! Alap, hogy felteszlek, nagyon hasznos az oldalad. Lassan én is nekiállok bővíteni, vizsgaidőszak után elkezdem a magyar onlájn motorhacker "tanfolyamot" nyomni a Dan's Motorcycle Repair Page nyomdokain. :)
Ha esetleg van ötleted ezzel kapcsolatban, szívesen hallgatom.
HD

Bejegyzés: Hasznos linkek (folyamatosan bővül)

Tsyga 2009.11.20. 09:31:44

Üdv! Most látom a linket! Ha tudom ezt korábban, akkor én is kitettelek volna!

Úgyis átalakítás van a honlapon, szóval a feltámadás után majd kapsz egy bannert! :)

Bejegyzés: Hasznos linkek (folyamatosan bővül)

Sz.Aladar 2009.08.07. 18:19:25

@guseau62:

A karburátorod beállítását a szerelő azért módosította, hogy télen is induljon korrektül. Ehhez ugye az kellett, hogy több anyagot kapjon a rendszer, azaz magasabb pozícióba emelte a tűt a karburátorokban. Ezt a következőképpen módosíthatod.
Le kell venned a karbik tetejét fedő lemezt. A 400-as és az 535-ös XV-n ezek oldalra néznek, egész pontosan a jobb térdedre, ha rajta ülsz. A fedeleket 4-4 db csavar fogja, alatta van a membrán és a ráhegesztett gáztolattyú. Ezeket egy rugó tolja befelé, mint a cikkben mellékelt kép is mutatja. Szétszedésnél vigyázz hát, hogy ne repüljön el.
Kihúzod a membránt a dugattyúval, annak az alján fog kifelé állni a tű. A gáztolattyú belsejében egy - elvileg - imbuszkulccsal nyitható dugó van, ami alatt a tű található. Vigyázz, mert a dugó alatt is rugó van, igyekezz úgy kivenni a tűt és a többi apróságot, hogy lásd, milyen sorrendben voltak betéve, mert fontos lehet, ha pl. nem állítható tűs a karbid.
Ha a tűn vannak rovátkák és egy seeger-gyűrű akasztja meg, akkor nincs más dolgod, mint a seeger gyűrűt egy rovátkával odébb tenni, a tű kúpos hegyét alapul véve attól TÁVOLÍTVA, azaz a tű teteje felé. Ezek után összeszerelheted.
Ha nem állítható, az kicsit neccesebb. Olyankor a szerelők pici alátéteket húznak rá a tűre alulról, ami kicsit feljebb emeli a dugattyún belül. Azt az alátétet kell kivenned.

Bejegyzés: Állandó nyomású (Constant Venturi) porlasztó elve

guseau62 2009.08.07. 18:03:03

Halli doki! Lenne egy kérdésem ! Viragó karbi! Hogyan tudom csökkenteni a fogyasztást! Hol kell állítíni! Egy 400 as viragóm van ami 4 liter körül evet amig egy szerelő meg nem piszkálta mert télen nem indult! Most kb 6,5 öt eszik amit sokallok! Köszi! Cimem guseau62@freemail.hu!

Bejegyzés: Állandó nyomású (Constant Venturi) porlasztó elve

Sz.Aladar 2009.08.01. 12:07:27

@perp:

Tökéletesen elegendő bele a Repsol 4T, csak abban az esetben érdemes cserélned, ha hideg őszi/tavaszi reggeleken túl sokáig kell melegítened. Érezhető, ha hidegben sűrű olajjal indítasz, az alapjáratod sokkal kisebb a meleg állapothoz tartozónál, lassabban pörög fel hidegen, stb. Ha ilyet tapasztalsz és nagyobb hidegekben is hajtanál (mondjuk 5 fok alatt is), akkor jobb lehet egy 10W-40, de papírforma szerint a 15-ös hidegoldali viszkozitású olaj -5-0 fokig használható, szóval szerintem ha eljön az ősz, tapasztald ki, hogy jó lesz-e, ami most benne van.

Bejegyzés: Olaj, de milyen?
süti beállítások módosítása