HTML

Chopperdoki

Üdv! Ezen blog azért jött létre, hogy a motorozással ismerkedők, újrakezdők vagy rutinosabb motorosokat segítse műszaki tanácsokkal.

Archívum

Szakadt karburátor membrán javítása

Sz.Aladar 2009.07.05. 17:53

Adott egy rosszul működő, köhögő vagy gázadásra lefulladó motor. A szerelőd benyögi, hogy elszakadt a karburátor membránja, valamit hogy a csere nagyjából a félhavi fizestésed. Szívedhez kapsz és megköszönöd a fáradozásait, majd alszol rá egyet és eldöntöd: oké, legyen. Ezután fél évig kenyéren és vizen élsz, de a vas megy  és ez a fő.
Ajánlok mást. Foltozd be!
Az alábbi leírást egy külhoni oldal fórumán találtam, nem volt mit veszítenünk, kipróbáltuk. Bejött. Máig megy a gép.
Hozzávalók:
1 tubus gumijavító készletből származó gumiragasztó
1 darab 2000-es finomságú csiszolópapír
1 darab mókusszőr ecset (4-6 méret)
1 darab vékony nitril kesztyű

A karburátor leszerelése és a membrán kiszabadítása nem képezi részét a leírásnak, az mindenkinek legyen házi feladat. Ha a memrbán kint van, essünk neki...
A gumi felületét mindkét oldalon alaposan lemossuk langyos vízzel és szappannal. A membránt fény felé fordítjuk és megkeressük a lyukat vagy lyukakat. Hagyjuk a membránt száradni.
A nitril kesztyűt általában porral vonják be, hogy könnyű legyen felvenni vagy levenni - ezt szintén szappanos vízzel le kell mosni róla. Ez egy sima gumikesztyű, mint az orvosoké, egy-két apró különbséggel. Egyrészt a latex orvosi kesztyű fehér vagy sárgás színű, a nitril kék vagy zöld anyagú. Másfelől a nitril kesztyű szinten minden vegyi anyaggal szemben ellenálló, olaj vagy benzin nem bontja le, mint a mezei latex kesztyűt: épp ezért kell nekünk ilyen.
A kesztyűből a lyuknak megfelelő alakú foltot vágunk, csak annyival nagyobbat, hogy minimum fél centivel túllógjon a luk peremén, azaz kis ráhagyással fedje be.
Ha a folt és a membrán is tiszta és zsír/pormentes, készítsük elő a felületet: a 2000-es csiszolóval nagyon óvatosan érdesítsük meg a lyuk körül a membránt a folt méretének megfelelően. Fontos, hogy a membrán felső, azaz a karburátorfedél felé eső oldalát foltozzuk, ott jobban van védve a folt. A nitrilt nem kell nagyon megcsiszolni, elég egy-két nagyon lágy húzás a papíron, nehogy kiszkadjon!
Ha ezzel megvagyunk, a finom ecsettel vékony rétegben kenjük be a membránt és a foltot is, majd az alkalmazott gumiragasztó leírásának megfelelően kis várakozás szükségeltetik (olvasd el a ragasztó leírását, mert nagyon eltérőek lehetnek: 5 perces és fél órás is létezik!), majd az idő leteltekor a foltot helyezd rá a lyukra, pontosan az előcsiszolásnak megfelelően. Dolgozd el rajta simára valami pici hengerrel (pl. dugóskulcs készlet 8-as bitje), aztán helyezz valami szorítót rá minimum fél órára. Javaslom a folpackba tekert radírgumit és a rápakolt Révai lexikon-sorozatot. Előbbi tökéletesen idomul a felülethez, utóbbi meg jó nehéz. A megoldás szabadon választható, értitek a lényeget. :)
A javított membránt hagyjátok 24 óráig száradni és kötni, utána lecsekkoljátok, hogy teljes felületen megragadt-e. Ha minden oké, összerak és örül.
Sok sikert és tessék a megtakarított pénzeket benzinbe fektetni!

D.C.
 

1 komment

süti beállítások módosítása