HTML

Chopperdoki

Üdv! Ezen blog azért jött létre, hogy a motorozással ismerkedők, újrakezdők vagy rutinosabb motorosokat segítse műszaki tanácsokkal.

Archívum

Szinkronteszter házilag

Sz.Aladar 2009.07.05. 18:50

Szinkronteszter kellene, de marha drága? Ismerős para. 15 alatt nem lehet megúszni még a használtat sem. Két tippem is van a dologra, az ügyesebb kezűeknek majd később mesélek, a kényelmesebbek pedig figyeljenek. Jól.

Kapható a neten a Meccanocar webáruházban 3800 Ft magasságában univerzális egy mérőórás nyomásmérős szett, ami vákuumot is mér -1 bar-ig. Ha kéthegeres motorod van és nem akarsz barkácsolni, ez a legjobb megoldás: 8000-ből megúsztad. A két különálló órát egy deszkára vagy bármilyen eszközre fel lehet erősíteni ragasztóval vagy kábelkötegelővel.

Barkácsolós kedvű kollégák, figyelem! 2000 Ft-ból kihozható egy szinkronteszter, nem is kell hozzá túl sokminden. A motor hengerszámának megfelelő mennyiségű átlátszó benzincső (2 henger ~ 6 méter, 4 henger ~ 12 méter), három vagy négyhengeres motorokhoz kell még T-elosztó fitting is, egy marék U-szeg, egy méretes deszka vagy OSB/MDF lap, fél liter Arol 2T.


A dolog elve az, hogy a csövekben futó olaj egyforma vákuum esetén egyforma magasra kúszik fel. A mellékelt képen látható a műszer. Az, hogy az ábrán egy műanyag rakéta van a cuccra kötve, senkit ne zavarjon, a működési elv minden motoron ugyanaz. Az alábbi leírásban a kéthengeres változat elkészítését magyarázom el, a több hengerrel rendelkező motorokhoz elkészíteni ez alapján nem igényel sok agymunkát.
A deszkát lefektetjük és a csövet félbehajtjuk. A cső közepét a deszka aljához rögzítjük egy U-szeggel, vízszintesen, majd a csövet nagyjából szimmetrikusan, U-alakban felhajlítjuk a deszka mentén és 20 centinként egy-egy U-szeggel rögzítjük. Figyeljünk oda, hogy az U-szeg ne nyomja össze a csövet, mert az pontatlanságot fog eredményezni, ezért ne üssük be nagyon mélyen és megfelelő méretű U-szeget használjunk.
Ha az U alak kész a deszkán, következhet az olaj bejuttatása. Ez elég trükkös, mert másfél-kétméter csövön kell felszívni annyi olajat, ami a "skála" negyedéig kell érjen mindkét oldalon (sok képen és videón a cső magasságának közel feléig töltik, én tapasztalaból mondom, hogy negyedig jobb!). Tessék olyan ruhában művelni a dolgot, amit nyugodtan összekenhetsz. :)
Egyszerűsíthető a történet, ha a deszka tetejénél elvágjuk a csövet és később egy toldóval csalakoztatuk újra a karbira menő szakaszt a deszkára rögzített U-csőre. Ebben az esetben egy kicsi tölcsérrel pontosan annyit tudunk betölteni, amennyit akarunk.
Használatakor mindig figyeljünk oda, hogy MINDEGYIK cső csatlakoztatva legyen, különben a bekötött karbi kiszippantja az olajat a szabadon lógó csővég felől. Ezért is ajánlatos az Arol 2T, kárt nem tesz a motorban, max. cefetül füstöl a vas 10 percig.

D.C.

7 komment

süti beállítások módosítása